Hoe Middin op een extreem krappe arbeidsmarkt schaarse zorgprofessionals voor zich weet te winnen.

Medewerkers die voortdurend overwerken, groeiende verzuimcijfers, betrokken collega’s die de zorg verlaten en hoge kosten aan inzet externe inhuur. De effecten van de personeelstekorten in de gehandicaptenzorg zijn ook voor Middin geen onbekend fenomeen. Voor de moeilijk te vinden doelgroep van Persoonlijk Begeleiders LVB+  werden alle bestaande wervingsmethoden ingezet maar niets leek de doelgroep in beweging te kunnen krijgen. De druk op de medewerkers bleef alsmaar toenemen zonder dat de instroom op gang kwam.

Vorig jaar besloot Middin het helemaal anders aan te pakken. Samen met Jobsrepublic werd een hyper targeting campagne ontwikkeld, waarbij de kandidaat helemaal centraal kwam te staan. Met succes. De eerste zeven van de 20 open posities zijn al ingevuld, terwijl de campagne nog in volle gang is. In deze sessie leer je van Nathalie den Boef en Robert Corvers hoe je werving in de zorg anders kunt aanpakken en hoe je moeilijke doelgroepen toch in beweging krijgt.

Deze praktijkcase wordt aangeboden door Jobsrepublic en vindt plaats van 11.00 – 11.40 uur, tijdens het jaarcongres HRM in de Zorg op dinsdag 21 september a.s. Bekijk hier het volledige programma.

15 JAAR HRM IN DE ZORG…NOOIT MEER HETZELFDE?!
HRM in de Zorg is al 15 jaar hét jaarcongres voor & door HR-, bestuur/directie, zorg- en lijnmanagers werkzaam in de care en cure. Je bent in één dag op de hoogte van de actuele veranderingen van de arbeidsmarkt, HR-beleid, de toekomst van HRM in de zorg en wat dit betekent voor jou.

Save the date: dinsdag 21 september 2021. Schrijf je nu zorgeloos in! De tweede én derde persoon van dezelfde (non-profit) organisatie kunnen zich met 50% korting registreren en betalen slechts € 172,50,-. Ben jij er ook bij deze jubileumeditie? Meld je aan!

OVERZICHT NIEUWS