De geschiedenis van IJK gaat terug naar 1993, wanneer Jan Driessen ‘zijn winkeltje’ begint; DA&A, Driessen administratie & advies. Een administratiekantoor gespecialiseerd in het beheren van de personeels- en salarisadministratie voor haar klanten. Trots vertellen Harold de Wit en Patrick Adriaansen, de directie van IJK, over de organisatie die in de afgelopen 25 jaar een transitie doormaakte van Helmonds administratiekantoor naar een landelijk opererende software- en serviceorganisatie, gespecialiseerd in de publieke sector.
Nieuwe naam: IJK
IJK is één van de bedrijven uit de familie van bedrijven, die gezamenlijk de Driessen Groep vormen. De nieuwe naam is afkomstig van de ‘oude’ eik en staat voor een solide, betrouwbaar en Nederlands bedrijf, met diepgewortelde kennis en ervaring binnen de publieke sector. IJK stelt klanten in staat hun processen efficiënter en overzichtelijker te maken via de inzet van software & services. Hierdoor houden klanten tijd over voor hun primaire processen. Software (producten) en services (diensten) staan hierbij in sterke verbinding met elkaar. Patrick Adriaansen: “Dit betekent dat we bij een dienst altijd een bijpassend softwareproduct willen leveren en bij ieder softwareproduct altijd een bijpassende dienst.”
Eén warenhuis vol oplossingen
“De focus ligt bij IJK op het bieden van oplossingen in plaats van het aanbieden van allerlei afzonderlijke producten en diensten”, vertelt Harold de Wit. Daarbij staan niet de producten en diensten centraal, maar de meerwaarde die het oplevert voor de klant. Het streven is om de klant één loket te bieden voor hun oplossingen. Daarbij past IJK zich aan bij de ambitie van de klant, van ondersteuning tot het totaal ontzorgen. Hiermee is IJK een soort warenhuis, waar klanten terecht kunnen voor allerlei service- en softwareoplossingen. Dit biedt de klant de nodige voordelen, zoals één contract, één factuur en één aanspreekpunt.
Human Digital
Digitalisering is ontzettend belangrijk. De verscheidenheid aan technologische ontwikkelingen hebben ons al inzichten gegeven die jaren geleden science fiction leken en in de toekomst zal dit niet veranderen. In deze digitale wereld is de ‘human touch’, oftewel de menselijke maat, onmisbaar. “Hoe digitaler de wereld wordt, hoe waardevoller de menselijke component”, aldus Patrick Adriaansen. IJK richt zich op een maximaal digitaal gedreven dienstverlening, waarbij zij met een extreme klantgerichtheid en hoge servicekwaliteit het verschil maakt. In het nieuwe pand van IJK op de Human Campus in Helmond staat ‘human digital’ centraal. Het menselijke aspect komt daar terug in de dorpse invalshoek met een heuse Dorpstraat, waar mensen elkaar ontmoeten. Maar dan wel met het karakteristieke van een stad met alle innovatieve toepassingen. “Het is een gebouw met een verhaal, dat je kunt voelen als je er bent”, aldus Harold de Wit.