Veilig & verantwoord ontmoeten

Zorgeloos inschrijven en deelnemen
Het jaarcongres HRM in de Zorg zal in fysieke vorm doorgang vinden op dinsdag 21 september in congrescentrum 1931. Het programma zal in twee groepen deelnemers van 100 deelnemers na elkaar gevolgd worden, bekijk hier het programmaschema incl. de tijden voor beide groepen. In samenwerking met de locatie nemen we extra maatregelen op gebied van schoonmaak, aanwezigheid van handgel, te volgen looproutes, entree via meerdere ingangen etc. We hanteren een aangepaste capaciteit voor de zalen op basis van 1,5 meter afstand en zijn verplicht om bij binnenkomst een gezondheidscheck uit te voeren. Hieronder kunt u de volledige richtlijnen vinden.

PS: vrijdagavond 18 september is er een persconferentie van het kabinet. Daarin worden de maatregelen voor de horeca aangescherpt. Deze maatregelen zijn NIET van toepassing op zakelijke congressen en hebben dus geen betrekking op het congres HRM in de Zorg

U kunt zich zorgeloos inschrijven voor en deelnemen aan onze congressen. Mocht u verhindert zijn of toch ziekteverschijnselen* vertonen, kunt u uiteraard kosteloos een collega in uw plaats laten gaan. Wij vragen u in dit geval contact met ons op te nemen.
*Wij adviseren bezoekers om geen congressen te bezoeken wanneer zij last hebben van verkoudheidsklachten of koorts, dan wel in de afgelopen twee weken in contact zijn geweest met personen met klachten.

Meer informatie over ons beleid rondom het COVID-19 virus vindt u hier.

Coronaprotocol jaarcongres HRM in de Zorg
Het jaarcongres HRM in de Zorg vindt plaats op dinsdag 21 september in congrescentrum 1931 te ‘s-Hertogenbosch. Samen met 1931 hebben we een compleet coronaprotocol ontwikkeld om het congres veilig te kunnen organiseren dit jaar. Er is rekening gehouden met de huidige richtlijnen vanuit de overheid, het RIVM en de GGD. Er wordt uitgegaan van 1,5 meter afstand, de aanwezigheid van handgel, te volgen looproutes, extra hygiëne maatregelen en minimaal contact. Dat alles om u straks in september veilig te kunnen ontvangen.

Als sociaal dier verlangt de mens naar samenzijn en ontmoeten. Samen iets delen of ervaren. Maar in tijden als deze, verlangen wij boven alles ook naar veiligheid. Een gevoel van zekerheid en gemoedsrust, niet alleen voor onszelf, maar vooral ook voor kwetsbaren om ons heen. Het is tijd om weer te ontmoeten, zij het op gepaste wijze.

Op deze pagina worden de richtlijnen besproken die gaan gelden voor het jaarcongres HRM in de Zorg. Mocht er in de tussentijd verandering komen in de richtlijnen van de overheid, zullen wij hier uiteraard in mee bewegen.

In het kort:

  1. Canon programma: 2 groepen deelnemers volgen het programma na elkaar, waarbij groep 1 en 2 hetzelfde programma doorlopen, maar dan 1 uur en een kwartier na elkaar starten. Elke groep zal uit maximaal 100 deelnemers bestaan.
  2. Pauzes, catering, foyer/expositie: meer 1-op-1 contact en gesprekken door een doorlopend programma in 2 groepen aan te bieden.
  3. Digitale voorregistratie voor deelnemers i.v.m. het spreiden over 2 groepen en de programmasessies. Alle deelnemers ontvangen voorafgaand aan het congres een toegangsbewijs met de juiste entree, etc.

Algemene richtlijnen
Hieronder worden de algemene richtlijnen van het protocol uitgelicht. Er wordt van u verwacht dat u zich houdt aan de standaard richtlijnen van de overheid:

  • Was regelmatig uw handen
  • Hoest en nies aan de binnenkant van uw elleboog
  • Schud geen handen
  • Houdt 1,5 meter afstand
  • Blijf thuis als u klachten heeft

Wij zorgen dat u zich aan deze maatregelen kunt houden door middel van extra hygiëne maatregelen en voldoende ruimte.

Extra hygiëne
Voor de algehele hygiëne staan er verschillende desinfectiestations met handgel verspreid door de locatie. Normaal gesproken maakt 1931 altijd achter de schermen schoon. Nu wordt dat juist heel zichtbaar gedaan. Alle tafels, stoelen en andere vlakke oppervlaktes (zoals deurknoppen en traprelingen) worden meerdere keren per dag schoongemaakt en gedesinfecteerd. Daarnaast worden deuren, zo veel als mogelijk, open gezet om het aanraken van deurklinken te beperken.

Capaciteit
1931 hanteert een oppervlakte 10 vierkante meter per persoon in iedere ruimte, waardoor continue 1,5 meter afstand kan worden gewaarborgd.

Parkeren
Er is voldoende parkeergelegenheid. Er zijn 4.000 plaatsen beschikbaar op het parkeerterrein direct bij 1931. Daarvoor worden 2.000 plaatsen ingezet. Middels signing, routing en gebruik van diverse gedeeltes van het terrein wordt 1,5m afstand gecreëerd.

Verschillende entrees
Door inzet van meerdere entrees, kunnen gastenaantallen worden verspreid en verdeeld ontvangen. Dit gebeurd middels looproutes en gangpaden van 3m breed, zonder kruisende lijnen.

Flexibele ruimtes
1931 heeft verschillende deels koppelbare ruimtes waardoor groepsgroottes kunnen worden opgedeeld en gesprekken op verantwoorde afstand worden gevoerd.

Ontvangst
Om de ontvangst van deelnemers, sprekers en standhouders goed te laten verlopen, zullen er verschillende ingangen gebruikt worden. U wordt vooraf op de hoogte gebracht welke ingang u kunt gebruiken. Bij binnenkomst zijn wij verplicht om een gezondheidscheck uit te voeren.
Verder zal er ook geen fysieke uitreiking van de naambadges plaatsvinden. Wij zullen uw badge ongeveer een week voorafgaand aan het congres toesturen naar het door u opgegeven adres. Deze is badge is uw toegangsbewijs en zal voorzien zijn van een barcode. Deze dient bij binnenkomst gescand te worden. U ontvangt naast de badge ook extra informatie over uw deelname, zoals de ontvangsttijd, uw entree en eventueel extra richtlijnen rondom uw deelname.

Mocht u, om welke reden dan ook, uw badge niet hebben ontvangen, dient u uiterlijk één dag voor het congres contact op te nemen met CKC Seminars. Er kan dan gecontroleerd worden of uw aanmelding wel in goede orde is ontvangen en eventueel alsnog een badge worden geregeld voor u.

Aangezien we de badges gaan opsturen, is het wel belangrijk dat u tijdig registreert.

Overige congresmaterialen, zoals het programma, zullen op de congreslocatie aan u verstrekt worden. Dit zal gebeuren middels een onbemande balie, waar u uw eigen spullen kunt ophalen.

Programma
Het congresprogramma bestaat uit verschillende keynote sprekers en meerdere rondes met verschillende break-out sessies. Om de veiligheid te kunnen waarborgen is er een maximaal aantal gasten toegestaan per zaal. Aangezien dit maximum aantal beperkt is door de 1,5 meter afstand, is besloten het congresprogramma twee keer te presenteren op één dag. Zo kunnen de deelnemers het programma in twee groepen volgen.

Groep 1 start met de ontvangst om 08.30 en zal vanaf dan het programma doorlopen zoals omschreven staat op de website. Groep 2 start met de ontvangst om 09.45 en zal vanaf dan elk programmaonderdeel een uur en een kwartier later volgen dan groep 1.
Op deze manier kunnen we het aantal deelnemers per sessie binnen het gestelde maximum houden, maar toch een grotere groep deelnemers verwelkomen. Vooraf zal elke deelnemer geïnformeerd worden over de groepsindeling en het bijbehorende programma.

Beiden groepen maken gebruik van verschillende subzalen en zullen elkaar zo min mogelijk kruisen met zaalwissels etc. Voor beide groepen is er één cateringruimte, waar ook de sponsoren aanwezig zullen zijn. Door de indeling van het programma, zullen beide groepen niet gelijktijdig aanwezig zijn in de cateringruimte. Ook gebruik van garderobe en toiletten in de pauzes zal niet gelijktijdig plaatsvinden door de opzet van het programma.

Deze opzet houdt in dat alle sprekers twee keer zullen presenteren, in een andere zaal voor een andere groep. Alle sprekers zullen hierover vooraf duidelijk gebrieft worden, zodat ze weten wat er wordt verwacht en in welke zalen ze zullen staan. Er is rekening gehouden met tijd om van zaal te wisselen.

Expositie
De partners van het congres zijn aanwezig op de expositie. Deze expositie vindt plaats in de centrale ruimte waar ook de catering plaatsvindt. De expositie wordt laagdrempeliger opgezet dan andere jaren. Er zijn per organisatie een maximaal aantal personen gelijktijdig aanwezig. Aangezien de twee groepen het programma na elkaar volgen, zijn er gedurende de dag veel momenten om met elkaar in gesprek te gaan. Door deze maatregelen, kunnen we de veiligheid garanderen, kan iedereen op gepaste afstand kennismaken met elkaar en is er ruimte voor het 1-op-1 gesprek.

Catering
De cateringruimte wordt ingericht in blokken met een maximum aantal gasten en beperkt aantal tafels. Ieder cateringpunt krijgt een aparte toegang voor het gastenaantal waaraan dit blok is toegewezen. Per cateringpunt wordt een koffiebuffet geplaatst met een cateringmedewerker. Deze medewerker reikt de gewenste drankjes uit, vanachter plexiglas met de vereiste beschermmaatregelen zoals o.a. handschoenen en mondkapje. Bij ieder uitgiftepunt is desinfectiespray beschikbaar.

Om de onderlinge afstand tussen gasten te garanderen worden vloermarkeringen aangebracht die de afstand aangeven waaraan men zich dient te houden bij de verschillende cateringpunten.

T.z.t. worden alle partners, sprekers en deelnemers via de mail op de hoogte gesteld van de geldende maatregelen tijdens het jaarcongres HRM in de Zorg.

 

Ontvang als eerste informatie en aanbiedingen over het congres HRM in de Zorg en jouw interessegebieden.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor €50,- korting op deelname aan een congres naar keuze!

AANMELDEN